Saturday, January 10, 2009

Bekenu - 11 Januari - Hari kedua banjir

Hmm..siang sabtu..aku dan kawan-kawan ke bandar Miri. Menghayati sendiri perjalanan ke Miri. Memang jalannya mcm jalan nak pulang ke kampung. Ada jumpa dengan beberapa kampung yang lain. Ada juga yang kiri kanan nya dipenuhi dengan pokok kelapa sawit..aku rasa mcm jalan kat jhr lak..Malam nya..kawan kami sms bahawa rumah mula dimasuki air. Aku dan teman-teman lain segera pulang. Sampai saja..perkarangan rumah dah dinaiki air. Aku tgk kereta myvi akak....dah separuh tayar...

Mari kita lihat....apa yg terjadi di dalam rumah....jeng jeng jeng!`

dalam rumah...masa kul 12 malam..

Kawasan dapur dah mcm swimming pool.

mmg leh snorkeling...

selepas sejam kemudian....

air mula naik lagi sehingga menjatuhkan barang2 yang ade di dapur. Aku tak sure brg siapa...mungkin ex housemate la agaknya.


tengok ni di kawasan dapur...mak aii...penuh dah dgn sampah2 dan barang2 yang hanyut!

ni kawasan depan pintu masuk...mmg dah mcm swimming pool!~

ni keadaan di dalam bilik...lebey kurang je dengan bilik aku..isk isk isk...

hmm walau mcm mana pun..ini dah ketentuan nya...susah sikit la kan...uhuks....dahsyat gak la tempat ni...hihihi...apa2 pun...esok tuan umah kata dia nak sedut air guna penyedut la kan...moga2 success la...penat woooo...........xlarat la dah aku ni!~ hahahhahaa........

hmm....dalam kol 9.30pagi, anak2 tuan umah datang dan bekerjasama menyedut air yang ade dalam umah ni..lebih kurang sejam juga la. Kemudian kami perlu menjalankan proses yang terakhir iaitu proses paling penat...mencedok sisa air dan mengemop lantai...ini adalah pengalaman yang sukar dilupakan. Betapa kami kepenatan...menghadapi dugaan sebegini..

No comments: