Saturday, January 15, 2011

PERLUKAH MENIPU UTK TERUSKAN HIDUP?

Hmm...perlukah kita menipu untuk teruskan hidup? Apa pendapat pembaca semua? Saya mendapati ada beberapa golongan terutama golongan ibu bapa (khususnya) yang menipu tentang pendapatan mereka. Semua ni semata2 nak dapat bantuan kerajaan. Memang saya tahu kebenarannya tapi apa yang saya boleh buat? takkan nak kena investigate secara detail dan cari proof?? jadi conan la pulak.......jadi, setakat ni saya hanya berdiam diri dan terima sahaja apa yang mereka sampai kan. Dalam hati saya, jangan lah kita bertindak sebegini. Ini demi masa depan anak2 kita juga. Keberkatan itu perlu dicari supaya ilmu yang ada tu dapat dimanfaatkan secara berguna di hari2 yang mendatang.

Kalau bab menipu ni sebenarnya banyak lagi cabangnya. Macam2 jenis penipuan ada. Elakkan daripada menipu. Tak baik untuk diri kita dan juga orang lain sebenarnya. Mula2 menipu memang orang tak tahu tapi bila dah lama2 orang tahu juga....masa ni memang naya!

No comments: