Wednesday, May 28, 2008

Polis yang tidak berwibawa.

Apa yang ingin saya katakan di sini ialah tentang sikap seorang polis ini yang tidak mengambil berat akan kes yang berlaku di depan matanya. Telah nyata dan jelas berlakunya kes kecurian dan bukti ada di depan mata tetapi dia masih mengambil ringan akan hal terbabit.
Pada dia hanya kes berat seperti kes bunuh yang perlu di ambil tindakan.

Polis ini memang kategori hampeh!!! dan tidak layak untuk terus berkhidmat dengan negara. Lagi satu, keluarga suspek adalah kenalannya, maka dia seolah berpihak pada pihak suspek. Memang tak guna polis macam ni.

Setelah diselidik, polis ini memang seorang yang terpinggir. Dia agak sengal dan tidak bercampur gaul dengan rakan sekerja yang lain. Ramai rakan sejawat tidak suka akan attitude polis terbabit.

Janganlah kita pikirkan mudah sahaja sehingga membiarkan perkara-perkara yang sepatutnya diambil tindakan. Ini akan menggalakkan lagi jenayah berlaku dan terus berlaku. Kerana sokongan polis yang sebegini bukannya memberikan kesedaran kepada pihak yang bersalah. Harap sangat mutu perkhidmatan seseorang polis diperhatikan dan diberi teguran untuk mempertingkatkan mutu yang sedia ada.

No comments: