Thursday, December 18, 2008

Jahitan Manik....

Assalamualaikum...

Hm...sepanjang cuti sekolah ni, saya tiada kerja yang khusus di rumah. Makanya sambil membantu mama saya menjahit, saya ada juga ambil upah jahit manik. Alhamdulillah, ada juga la masuk sedikit wang belanja. Dari duduk menanti saja-saja kan...

Berapa upahnya? itu terpulang pada design dan jenis manik yang digunakan. Selalunya upah yang dikenakan adalah lebih murah dari tempat lain. Kalau tempat lain dalam 50, dengan saya hanya 35-40...lagipun saya jahit sendiri bukan atas tangan atau ada hantar kepada orang lain.

Seronok sebenarnya menjahit manik ni. Dapat menguji kesabaran dan kekreatifan diri sendiri. Kesabaran mencucuk satu persatu manik dan kesabaran mengutip manik kalau berterabur. Fuh! Manik kalau dah bersepah di lantai, jenuh juga la nak mengutipnya. Nak tak nak kena kutip juga...

Kepada sesiapa yang tinggal berdekatan di area Kangar ni..kalau mahu perkhidmatan menjahit manik ni, boleh la hubungi saya di talian 04-9782705 (intan).

No comments: