Wednesday, August 19, 2009

Aku dan Kristal...

Assalamualaikum...SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN. Moga kita dapat perbanyakkan amalam di dalam bulan yang mulia ini.
Apa cerita aku hari ni? Hm aku dan Kristal....kenapa ya?

Sebenarnya aku sukakan benda-benda yang bling..bling...bling..maksud aku di sini ialah berkilat. Lebih kurang macam adik Shin Chan si Himawari. Sandal aku pun ada bling3...tudung bling3...baju aku pula, kebanyakannya bermanik-manik..

Memang kegemaran aku ni. Oleh itu aku telah mengambil langkah membuat beberapa koleksi gelang dan brooch menggunakan Kristal Cina. Kristal Cina ni murah sikit berbanding dengan Kristal Swarovski. Di Sabah banyak jenis Swarovski tapi hati2 ya. Sebab ada penjual yang akan ambil kesempatan. Percayalah kato den...

Mari lihat hasil pertama kerja tangan aku untuk tahun ini..Insya Allah aku akan fikirkan pelbagai corak dan design...mana tahu..untung sabut timbul, boleh jadi pendapatan sampingan. Ni pun beberapa sample aku bawa ke mana-mana, siapa nak, aku jual...harga memang cun!

Pin macam ni aku jual RM4 setiap satu






Gelang menggunakan Kristal Donut sederhana ini RM8.
Ukur lilit 16cm. Boleh dibikin ikut saiz tangan tertentu.

SOLD


Gelang di bawah ini berharga RM12. Sebab hook dia jenis mahal dan stopper dia adalah silver. Kalau aku gunakan hook dan stopper biasa boleh dapat RM10 setiap satu.
Panjang dalam 18.5cm

SOLD



Di bawah ini aku suka juga. Kombinasi yang simple.
Harga jual pun RM8.

SOLD


Setakat ini, itu yang aku ada. Aku akan cuba buat design yang lebih susah. Lebih mantopp!~ Kalau dah berjaya aku akan update. Maklumlah nak cuti sekolah ni. Aku harap aku dapat tambah lagi koleksi aku. Suka aku benda-benda macam ni, leh pakai ikut warna baju. Ada juga yang perasan dengan kegemaran aku ini. Sebab bila aku pakai baju merah, gelang aku pasti warna merah....

**Beres....sold out....tq...


No comments: