Monday, April 27, 2009

Aku bukan boss..

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Saban hari aku di sini, menempuhi hari-hari yang sepi sebenarnya. Jauh benar aku dihantar posting. Sudah ku terima kenyataan ini seadanya. Namun, aku sangka kan kehidupan aku di sini makin lama makin baik lah. Rupanya.....

Pertama kali aku jejakkan kaki di sini, aku bersyukur sebab aku bukan di pedalaman. Makanya aku boleh lagi ke bandar berfoya-foya la..Sekolah aku okay, pelajar okay, guru-guru?? Erk?? ni kena berteleku sebentar kalau nak jawab.

Memang aku bengang dengan sesuatu di sini. Yang aku rasa tidak berkembang, sempit, kolot, dan juga tidak menggambarkan ia satu hubungan yang profesional. Orang kalau rasa pangkat diri tu dah besar, tu yang jadi macam ni.


Bagaimana nak menjalin hubungan baik antara boss dan pekerja? aku ada belajar hal ni masa aku study di U dan juga masa join INSEP di Melaka. So, orang tu tak ada belajar tentang hal ni ke? Tentang komunikasi berkesan. Kalau dia rasa komunikasi dia berkesan, memang sgt la, berkesan membuatkan orang dendam! Hahaha...

Sebagai seorang boss, pagi-pagi kalau pekerja kita datang, atau bertembung dengan staff kita, bawa-bawa lah senyum. Jangan pagi-pagi dah buat muka, dah mula hempas kertas atas meja, dah mula pok pek pok pek marah kan staff depan staff lain. Tu bukan Pro beb. Tu Bungek bahasa aku kata. Hmm...Kenapa nak meletakkan diri tu sebagai orang yang tidak disukai? Kenapa tidak berusaha untuk sama-sama bekerja dengan baik...? Aku memang tak faham la boss mcm ni. Even Janis dulu pun, cerewet juga tapi aku still enjoy working for her. Kalau yang jenis macam ni, rasa macam nak cabut cepat jak!

Aku harap, aku akan dapat bertahan di sini. banyak lagi kegeraman aku yang tak dapat aku terjemahkan dalam bahasa tulisan ini...Mujurlah aku bukan boss...tapi aku lihat ada lagi boss lain yang lebih rasional dan bertimbang rasa...

No comments: