Wednesday, July 8, 2009

Karnival Prasekolah Zon Utara

Lama aku tak update blog ni ya. Busy la. So di sini aku masukkan kisah Karnival Pra Sekolah peringkat Zon Utara. Pelajar Pra Sekolah kami ada yang terlibat/terpilih dalam pertandingan bercerita Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris serta Action Songs. Acara lain diwakili oleh sekolah lain.

Dua malam kami berkampung di EASTWOOD VALLEY. Tempat ini memang cantik. Aku tak tahu pun kewujudan tempat ini di Miri sebelum ini. Chaletnya bagaikan terapung di atas air (kalau ada air la di bawah), kemudian ada Longhouse Chalet..memang rasa macam duduk rumah panjang la. Bahan asas pembangunan di sini adalah kayu...tu yang nampak cun je...Deluxe Suite pun okay juga. Nampak mewah..hmm....Actually tempat ni tempat Golf..memang ada padang golf. Ada Bar & Karaoke...agak luas la kawasan sini.

AKu agak kepenatan la. Sebab aku tak dapat pelepasan tuk sama2 terlibat, walau pun aku ni salah satu tenaga kerja melatih mereka masa pertandingan peringkat Subis. Aku tidur jak di tempat ini, dapat chalet khas..kebetulan ada tempat utk aku dan Anisah. So kami berulang la Bekenu - Miri. Demi minat dengan Pra Sekolah ni. Hihi...sanggup.....

Keputusan:

Pertandingan Bercerita Bahasa Melayu : Tempat pertama...Farhana akan ke peringakat negeri la. Ai VIP pun kenan dgn kecomelan dan kepetahan Farhana ni, mcm mana ni ye...

Pertandingan Bercerita Bahasa Inggeris : Tempat kedua

Action Songs : Sagu hati, dengar cerita mereka menyanyi tidak jelas. Tak keluar suara, adakah nervous?? sebab pentas nya gah sangat???

Acara lain, akan kami usaha kan pada tahun hadapan!!! Berusaha!!


Beberapa shoot dari aku....

Pelajar action songs sedang berlatih..

Deluxe Suite..memang cun beb! Hehe parking Qistina sekejap..

Longhouse Chalet - memang panjang la, seorang satu katil budak-budak ni dapat. Best!

Farhana dan Mahirah (Gebu la Farhana ni..geram!!)

Dah make up..

Bilik tidur aku dan Anisah..wahh sorang satu katil! Best best!~

Pelajar pun seorang satu katil tapi katil kami lagi besar..hihi..

Kelab Golf...pertandingan Tarian diadakan di sini. Memang ballroom dia cun!!

Juara Zon Utara Pertandingan Bercerita Bahasa Melayu..hihihi...

hm aku agak tersentuh juga la dengan beberapa kespontanan pelajar ini. Sebelum mula pertandingan pun dia dah menunjukkan keyakinan untuk bertanding. Tidak takut macam pelajar lain. Tidak malu. Pelajar ni bukannya pandai membaca tapi pandai menghafal dengan baik.

Cikgu: "Kamu yakin boleh tak Farhana?"
Farhana: "Bukan mereka sahaja yang boleh bercerita..saya pun pandai bercerita..."

Keyakinan tinggi budak ni. Bagus2....membuahkan hasil akhirnya..

Hall ini agak sejuk, makanya sebelum mula bercerita Farhana agak kekeringan tekak. Air mineral tak ada pula. Alahai....aku dah la sampai on time. Hm masa naik ke pentas, suara Farhana dah lain macam. Ehem-ehem para penonton, Farhana pun ehem ehem juga...akhirnya suara nya tidak la buruk lagi.

Bila turun dari pentas....

Farhana: "Cikgu...tak apa kan suara saya macam tadi...?"
Masa ni terkesima juga, budak ni tanya soalan macam tu. Hm dia alert dengan apa yang terjadi dan faham apa tanggungjawab yang dipikulnya. Memang la budak Farhana ni. Bijak berkata-kata. Takkan lah kita nak marah kan dia kan....hehe Tak apa la sayang.....

Hm......lepas ni kami akan ke Bintulu.....harapan pada Farhana!!!! Kena lebih grand ni!~


No comments: