Wednesday, March 31, 2010

Sad......???

Sedih?? apa kisahnya....

Hari ni aku ke kedai makan...niat nak menjamu selera...kemudian bertemu dgn seorang kawan. Sapa lah dia ni....ntah mcm mana, tiba-tiba dia cakap, "Intan KENJA...". dia sambung lagi, "Ooo kenja ek nak ke Bintulu hujung minggu ni...". Dengan automatik juga mood aku berubah. Sakit hati sekejap. Kenapa nak kata aku mcm tu....???? . Dah la depan kawan dia. Isteri kawan dia pun ada......mana la mulut aku tak panasss je nak sound ni.

Memang hilang selera nak makan. Aku minum air je sambil msg mmber konon nak hilang kan rasa terkejut kena sapa mcm tu. Kemudian dia ulang lagi. Aku memang hangin la....

"Maaf ye...aku datang kedai ni nak makan. Bukan nak dengar ko kata aku itu aku ini...." Berubah muka dia....

Balik rumah, mengadu dengan akak, sambil menitis air mata....hahahaha itu makna nya geram aku dah naik ke kepala..singgah kat mata...tu yang merembes air mata. Tahan marah memang jadi mcm tu. Adoyaiiii@~

Aku tahu dia bergurau. Tapi salah tempat..salah waktu....dengan org lain sesuai la kot ko gurau2 macam tu tapi dgn aku tolong la....niat aku nak sapa ko baik2....nak cakap elok2....ko dengan bersemangat cakap aku macam tu. Perkataan tu buat aku macam hina je bunyi nya....

Hm....aku dah maafkan dia....aku pun minta maaf sebab cakap dia bongok dan sengal! hahahaha....siapa mulakan dulu kan kan kan kan....

-TAMMAT-

4 comments:

Bingkai Waktu said...

Siapalah yang jahat mulut tu Intan..sabar jer lah..ok?

Mesintaip: said...

Apabila kata menjadi bisa, hati akan terasa. Di manakah hilangnya santun berbicara?
Apa-apa pun, awak kenalah sabar melayan karenah ragam kawan-kawan.


ketak ketik ketuk: Hmm...silalah berkunjung ke dunia mesintaip http://MindaHati-mesintaip.blogspot.com.

intan_has said...

hmm memang la buat org sedey tetiba....just simple he said its just jokes....hahaha....lawak ke tu? Memang sabar la ni...malas layan org cm tu lagi....

Teacher Yatee said...

hm...sabo jela cik intan.kdg2 mmg ada spesies camni.bkn niat dia nk bergurau tp melampau. cik intan mggunakan cara yg terbaik time disapa camtu. at least dpt kta kurangkan rase marah time 2. tp lpas dh lame sket elokla kta maafkan c celu... itu...