Thursday, May 19, 2011

Selamat HAri Guru 2011....

Selamat HAri Guru diucapkan kepada semua guru di Malaysia. Tahun ni, berada di sekolah baru...suasana baru. Sememangnya saya merindukan suasana di sekolah lama. Tahun lepas kita bersukaneka sempena hari guru. Keletah dan gelagat cikgu2 memang menceriakan suasana, walaupun penuh kontroversi juga dalam acara tarik tali, tapi kita tetap happy2 setiap masa.

Tahun ni, cemburunya saya dengan sambutan di sekolah lama. Mereka bersuka ria sempena hari guru. Mengadakan perlawanan di antara guru2. Walaupun jumlah guru di sekolah tersebut |termasuk staff sokongan| tak sampai 50 org, tapi mereka happy2 menyambut Hari Guru. Memang saya cemburu.....Korang main Futsal....perlawanan bola jaring antara guru lelaki dan guru perempuan memang menarik! Cayalah...walaupun jumlah kita tak ramai, tapi kita bersatu padu |slogan dulu2.....kini saya tak dapat berkongsi slogan tu lagi...|

Tahun ni, di sekolah baru. Maaflah...saya tak terasa apa2 yang bermakna pun dalam menyambut Hari Guru ni. Hambar...kosong...sepi...kenapa ye? Entahla....Yela ada cadangan nak buat itu ini tapi cepat2 ada yang membangkang...huaa mcm tak boleh buat apa2...Lemaulah! Kesimpulan dan dipendekkan cerita, memang tak menarik....huaaaaaaaaaaaaa |mengantuk|.

SK Bekenu.......tetap dihati........Miss u all la......

No comments: