Monday, November 22, 2010

Salam Perpisahan...





"Bertemu dan Berpisah adat manusia biasa...
Hilang di mata tapi di hati jangan lupa..."

Bermula 2 Januari 2009 buat kali pertamanya aku menaiki kapal terbang, diterbangkan terus ke Miri, Sarawak. Saat ini, pelbagai rasa melanda di dalam hati. Pelbagai gelodak merangsang ketidakselesaan di dalam perut. Sampai di Miri, alhamdulillah, selamat sampai. Siapa kata naik kapal terbang tu best? Tak best pun...hahahaha dah mula mengomel aku ni.

Kalau teringat zaman2 mula sampai Miri ni, memang 'perak' sikit. Maklumla, kali pertama jejakkan kaki ke sini. Risau juga masa diberikan surat penempatan. Risau kena pedalaman. Rakan2 semaktab, sekelas pun ada. Masa ni jumpa Che Kem (yg byk support kerisauan kami semua), Cik Mazni (yg menangis2 dah sebab dapat Baram) serta yang lain2.


Malas nak mengimbau lagi la.......


Setelah 2 tahun.....tak sangka macam2 perkara berlaku. Aku bertunang....aku kawen....dan kerana ini juga aku terpaksa berpisah dgn anak2 murid kesayangan aku. Kalau tak sebab kawen ni, memang 5 tahun aku kontrak di SK Bekenu ni. Walaupun pihak pentadbiran tidak la sebest mana, tapi masih dalam kewarasan lagi.

Memori bersama rakan sekerja...bersama pelajar...kita abadikan bersama-sama. Insya Allah, panjang umur, diizinkan Tuhan, pasti kita akan bersua lagi. Terima kasih kepada semua rakan-rakan seperjuangan yang banyak memberi sokongan dan dorongan kepada diri ini untuk menjadi seorang guru. Kepada anak-anak murid yang cikgu sayangi, rindui....sesungguhnya cikgu rindu pada senyuman kamu semua.....




No comments: