Friday, January 9, 2009

Bekenu - 10 Januari

Jam menunjukkan pukul 5.40pagi. Aku tersedar seperti biasa dalam pukul 5.00pagi. Ini adalah waktu bangun aku di sini. Seperti yang dijangkakan, bilik aku telah dipenuhi dengan air. Mak aii..terbaring sebentar aku. Adakah ini mimpi?? Ha mana ade mimpi..ini adalah kenyataan. Mujur la aku dah naik kan semua barang atas katil.


oooo...masuk bilik aku ek air ni...


Air di dalam bilik...ade la dalam 1 cm..hee....

Aku pun bangun meronda di sekitar kawasan dalam rumah. Sah la..BANJIR! Kemudian aku menjenguk keluar..air di luar dah surut. Air dalam rumah je tak pandai nak surut sendiri. Bermula dengan sorang dak umah aku menyodok air. Maka kami berlima pun apa lagi..operasi cedok mencedok la..


jom snorkeling!


Air di sekitar dapur

Jam 8.30 pagi..operasi selesai....fuh nak pitam jek rasa...hari ni kena makan Mc D la....Prosperity!!!

Saat ini, aku bagaikan tidak tahu harus berperasaan mcm mana. Baru sedikit begini aku merasakan jenuh juga la. Tapi buat kerja ramai-ramai maka kepenatan tu tidak la terasa sangat. Mcm mana la kan mereka yang dah biasa berhadapan dengan banjir-banjir besar. Lagi sadis kan. Seumur hidup aku..ini lah kali pertama aku menghadapi banjir. Walaupun mcm mukadimah banjir sahaja kan...huhuhuhu...belum lagi jenis-jenis paras pinggang. Hihi....seram la...

Apa-apa pun....ini bukan pengalaman pahit...tetapi suatu jenis pengalaman yg bermakna pada diri aku...(oittt air ni gatal la....hahahahahaha)

No comments: