Friday, January 16, 2009

Hari ke-11 di Bekenu Height!

Hari ke sebelas di Bekenu….

Salam…Hm ni malam kedua aku melepak di asrama dengan 3 org cikgu lain yang satu rumah dengan aku. Kami kira duduk di pusat penempatan banjir la ni…hihi….malam ni mgkin banjir lagi. Xpelah, kami dah alah bisa tegal biasa.

Di asrama ni ade la pelajar lain. Pelajar SK Bekenu la…bila melihatkan mereka ni, rasa kesian pun ade. Tahun satu dah duduk di asrama. Hidup berdikari di asrama. Menguruskan diri sendiri. Berbanding dengan pelajar semenanjung yang kebanyakannya ke sekolah dihantar dan pulangnya berjemput sama ada oleh keluarga atau driver. Di sini mmg berbeza…byk keadaan yang membezakan antara di sini dengan semenanjung!~

Datang ke sini baru lah kita merasakan betapa nikmatnya hidup di semenanjung…byk kemudahan dan setiap keperluan mudah dipenuhi. Kat sini takde roti gardenia..hahaha mula2 tak tahu juga…cari satu bandar…mmg takde…punya lah kami ni kebulur nak makan roti..pusing la satu bandar cari roti yang halal dan tidak diragui. Makanya jumpa la kedai roti Syazwan. Ya Allah rasa mcm best gila..kami memborong roti sakan…mcm2 roti dibelinya…hahahaha…..mcm kelakar pun ade.

Kawan2 aku lak masing2 sibuk check calendar….tgk bila cuti..masing2 dah beli tiket nak balik…tiap kali cuti mereka nak balik…aku je, hanya mampu memandang. Nak balik mcm mana kan. Huhuhu mana ade ongkosnya. Lain la kalau ade penaja kan. Siapalah nak taja aku ni kan!~ Takpelah..ni kan cabaran dan pengalaman. Moga aku dapat tempuhi segala kesusahan di sini. Kamu semua doakan ketabahan aku ye….Amin……

No comments: