Sunday, June 7, 2009

Menu Berdiet yang pernah aku amalkan...


Assalamualaikum...

Hmm korang rasa takut tak dengan saiz badan korang sekarang? Aku ni dulu jenis kuat makan juga. Tapi apabila memikirkan, makan banyak ni makin buat aku lembab la rasanya. Haha menjadi semakin malas. Sebab tu aku kurangkan makan nasi. Makan bukan untuk kenyang tapi makan sebab kena makan.

Sebelum ni aku ada mengamalkan beberapa diet. Tahun lepas la...apa diet aku? Makan pisang dan sup kobis. Aku makan nasi juga, tapi hanya sekali sehari. Malam aku makan pisang, atau aku buat je sup kobis. Sup kobis ni letak je la dengan ikan bilis sikit, lada hitam dan bawang sikit, gula sikit dan garam. (kalau tak nak letak gula pun okay, aku biasanya tak letak, sebab nak rasa original). Aku suka kan kobis yang bersaiz kecil tu. Warnanya lebih hijau berbanding kobis yang warna putih. Keras! Sup kobis memang mengenyangkan...

Kalau korang rasa nak buat eksperimen...silakanlah. Mana tahu berkesan dengan tubuh badan korang. Alhamdulillah selera makan aku sejak akhir-akhir ni tidak lah tahap buruk lantak! hihihi...tak kahwin lagi mah...kena maintain badan...

da.......selamat berdiet ye! (kalau byk duit pergi je slimming centre! hihihi!~)



No comments: